foto blog (på ottende år)

uge 15

jeg naaede heldigvis at blive rask nok til at flyve til singapore fredag d.7. peter og jeg skulle til borneo (hvor jeg er nu). turen ud blev lidt af et drama... vi skulle over amsterdam, men endte paa standby-pladser til paris med udsigt til en weekend i den franske hovedstad. men vi kom istedet for paa endnu 2 standby-pladser med air france samme aften - til singapore! wow. her var laekkert. peters pas skulle malaysia-sikres, saa vi var en tur paa den danske ambassade og han fik en forlaengelse af den danske konsul. turen til malaysia var spaekket med checkpoints, hvor pas og tilladelser blev gennemgaaet noeje. efter 4-5 timers effektiv rejsetid var vi ude paa borneo - i kota kinabalu.
vi startede mandag morgen med at bestige mount kinabalu. sammen med en hel masse japanske og kinesiske pensionister (ginseng?!?!). det var en fantastisk tur op ad bjergets eneste sti (i alt 8,7km) og da vi naaede toppen ved 4095m hoejde var det til solopgang kl. 05.50. turen ned var lang og jeg kan godt roebe at mine ben aldrig foer har vaeret saa oemme!
heldigvis findes de flotteste hvide sandstrande i malaysia, saa dagen efter bjerget laa vi og snorklede og slappede af for alle pengene. billederne er fra oeen gaya der ligger lige ude for borneos vestlige kyst. det meste koral er oedelagt af dynamit-fiskeri, men dele af revet er intakt og her er som et udendoers akvarie.

Ingen kommentarer: